Arduino ile Sayı Klavye Kullanarak 1234 Girişi Yapma

Arduino ile Sayı Klavye Kullanarak 1234 Girişi Yapma

Günümüzde, mikrodenetleyiciler ve çeşitli giriş cihazları kullanarak etkileşimli projeler geliştirmek oldukça popüler hale gelmiştir. Arduino, bu projelerin temel taşlarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu makalede, bir sayı klavye kullanarak Arduino ile nasıl 1234 girişini yapabileceğinizi adım adım açıklayacağız.

Gerekli Malzemeler

Bu projeyi gerçekleştirmek için aşağıdaki malzemelere ihtiyacınız olacak:

– Arduino kartı (Arduino Uno, Nano veya Mega)

– 4×4 matris klavye

– Breadboard

– Jumper kabloları

– Bilgisayar (Arduino IDE yüklü)

Proje Tasarımı

Projemizde bir 4×4 matris klavye kullanacağız. Bu klavye, 16 tuşlu bir düzenleme ile, kullanıcıdan girdi almak için oldukça pratik bir çözümdür. Kullanıcı, klavyeden 1, 2, 3 ve 4 tuşlarına basarak bu sayıları girecek ve Arduino, bu girişleri algılayarak ekrana yazdıracaktır.

Bağlantı Şeması

Klavye ile Arduino arasındaki bağlantıları yapmak için öncelikle klavye pinlerini belirlememiz gerekiyor. 4×4 matris klavyenin 8 pin çıkışı bulunmaktadır. Bu pinleri Arduino’nun dijital pinlerine bağlayacağız. Örnek bağlantı şu şekildedir:

– Klavye Pin 1 -> Arduino Pin 2

– Klavye Pin 2 -> Arduino Pin 3

– Klavye Pin 3 -> Arduino Pin 4

– Klavye Pin 4 -> Arduino Pin 5

– Klavye Pin 5 -> Arduino Pin 6

– Klavye Pin 6 -> Arduino Pin 7

– Klavye Pin 7 -> Arduino Pin 8

– Klavye Pin 8 -> Arduino Pin 9

Bu şekilde bağlantılarınızı tamamladıktan sonra, klavyeniz ile Arduino arasında bir iletişim kurulmuş olacaktır.

Arduino Kodları

Projemizin en kritik kısmı, Arduino’ya yazacağımız kodlardır. Bu kodlar, klavyeden gelen girişleri okuyarak istenen sayıları (1234) ekrana yazdıracaktır. Aşağıdaki kod örneğini kullanabilirsiniz:

“`cpp

#include

const byte ROWS = 4; // 4 satır

const byte COLS = 4; // 4 sütun

char keys[ROWS][COLS] =

‘1’, ‘2’, ‘3’, ‘A’,

‘4’, ‘5’, ‘6’, ‘B’,

‘7’, ‘8’, ‘9’, ‘C’,

‘*’, ‘0’, ‘#’, ‘D’

;

byte rowPins[ROWS] = 2, 3, 4, 5; // Satır pinleri

byte colPins[COLS] = 6, 7, 8, 9; // Sütun pinleri

Keypad keypad = Keypad(makeKeymap(keys), rowPins, colPins, ROWS, COLS);

void setup()

Serial.begin(9600); // Seri haberleşmeyi başlat

void loop()

char key = keypad.getKey(); // Tuş okuma

if (key)

“`

Yukarıdaki kod, Arduino’nun klavye ile etkileşimini sağlamak için gerekli olan temel yapıyı içermektedir. Kodda, seri haberleşme kullanılarak klavyeden basılan tuşlar ekrana yazdırılmaktadır.

Projenin Testi

Kodunuzu Arduino’ya yükledikten sonra, seri monitörü açarak projenizi test edebilirsiniz. Klavyeden 1, 2, 3 ve 4 tuşlarına basarak giriş yaptığınızda, bu tuşların seri monitörde yazılı olarak göründüğünü göreceksiniz. Eğer her şey doğru bir şekilde çalışıyorsa, projeniz başarıyla tamamlanmış demektir.

Bu makalede, Arduino ile bir sayı klavye kullanarak 1234 girişinin nasıl yapılacağını öğrendik. Arduino projelerinde klavye kullanımı, kullanıcılara etkileşimli bir deneyim sunar ve projelerinizi daha dinamik hale getirir. Farklı projeler geliştirmek için bu temel yapıyı genişletebilir ve daha karmaşık uygulamalara imza atabilirsiniz. Unutmayın, pratik yaparak daha fazla deneyim kazanabilirsiniz!

Arduino ile sayı klavye kullanarak 1234 girişi yapmak, temel elektronik ve programlama bilgisi olan kullanıcılar için oldukça eğlenceli bir projedir. Bu proje, bir sayı klavyesi ile Arduino kartı arasında etkileşim kurarak basit bir kullanıcı arayüzü oluşturmayı sağlar. Proje, özellikle giriş sistemleri ve kullanıcı etkileşimleri üzerine çalışma yapmak isteyenler için faydalıdır. Ayrıca, kullanıcıların belirli bir kodu girmesini gerektiren uygulamalarda da kullanılabilir.

Projenin ilk adımı, gerekli malzemelerin temin edilmesidir. Arduino kartı, bir sayı klavyesi, bir buzzer (isteğe bağlı) ve birkaç kabloya ihtiyacınız olacak. Sayı klavyesi, genellikle 4×4 veya 4×3 matris düzeninde bulunur ve kullanıcının tuşlara basarak giriş yapmasını sağlar. Bu sayede, kullanıcının 1, 2, 3 ve 4 tuşlarına basarak istediği kodu girmesi mümkün olur.

Arduino ile sayı klavyesi arasında iletişim sağlamak için, klavye kütüphanesi kullanmak oldukça faydalıdır. Bu kütüphane, klavye tuşlarına basıldığında hangi tuşa basıldığını kolayca belirlemenizi sağlar. Kod yazımında, temel bir döngü içinde tuşların kontrol edilmesi ve belirli bir kombinasyonun girilip girilmediğinin kontrol edilmesi gerekir. Bu sayede, kullanıcı doğru tuş kombinasyonunu girdiğinde belirli bir işlem gerçekleştirilebilir.

Kodunuzu yazarken, kullanıcının 1234 girişini girip girmediğini kontrol eden bir koşul ifadesi eklemek önemlidir. Bu koşul ifadesi, kullanıcının doğru kombinasyonu girmesi durumunda bir LED’in yanmasını veya bir buzzer’ın ses çıkarmasını sağlayabilir. Ayrıca, yanlış bir giriş yapıldığında kullanıcıyı bilgilendirmek için bir hata mesajı da gösterebilirsiniz. Bu sayede, kullanıcı deneyimi daha etkileşimli hale gelir.

Bu projede, kullanıcıların belirli bir kodu girmesini sağlamak için bir geri bildirim mekanizması oluşturmak önemlidir. Bu mekanizma, kullanıcının doğru tuşlara basıp basmadığını anlamasına yardımcı olur. Örneğin, her doğru basışta bir LED’in yanıp sönmesi veya bir ses çıkması, kullanıcıya doğru yolda olduğunu gösterir. Ayrıca, yanlış bir tuş girişi yapıldığında, kullanıcıya bir hata sesi ile geri bildirim verilebilir.

Geliştirdiğiniz projeyi daha da ileri taşımak için, kullanıcıdan alınan verileri bir ekranda görüntülemek, daha fazla güvenlik önlemi eklemek veya bir motoru çalıştırmak gibi ilave özellikler eklemeyi düşünebilirsiniz. Bu tür eklemeler, projenizin kapsamını genişletir ve kullanıcı etkileşimini artırır. bu tür projeler, hem eğlenceli hem de öğretici bir deneyim sunar.

bu proje ile birlikte, Arduino platformunda daha ileri düzey projelere geçiş yapma fırsatını yakalayabilirsiniz. Bu tür projeler, temel bilgilerden başlayarak karmaşık sistemlere geçiş yapmanızda yardımcı olur. Sayı klavyesi gibi bileşenler, birçok farklı uygulamada kullanılabilir ve bu sayede Arduino ile yapabileceğiniz projelerin çeşitliliği artar.

İlginizi Çekebilir:  Apple Tablet 9.7 İçin En İyi Klavye Seçenekleri

Aşama Açıklama
1 Gerekli malzemelerin temin edilmesi
2 Arduino ve klavye kütüphanesinin kurulumu
3 Giriş kodunun yazılması ve koşul ifadelerinin eklenmesi
4 Kullanıcı geri bildirim mekanizmasının oluşturulması
5 Projenin genişletilmesi ve ilave özelliklerin eklenmesi
6 Projenin test edilmesi ve hata ayıklama süreci
7 Sonuçların değerlendirilmesi ve ileri düzey projelere geçiş

Özellik Açıklama
Giriş Türü Sayısal Giriş (1234)
Kullanılan Bileşenler Arduino Kartı, Sayı Klavyesi, LED/Buzzer
Programlama Dili C/C++ (Arduino IDE)
Geri Bildirim LED yanma, Buzzer sesi
Geliştirme Fırsatları Ek özellikler ekleyerek projenin genişletilmesi
Başa dön tuşu